0

Zamatos quinoa brokkolival

A recept 4 személyre szól.A quinoa (ejtsd KEEN-wah) egy magas fehérje-, glutén-mentes ősi gabona, a szakácsok ugyanúgy készítik el, mint a rizst  és az állaga  hasonló kuszkuszhoz.. Kombinálhatjuk citrommal, hagymával, borral, kesudióval és aszalt paradicsommal, és így élvezhetjük az ízek és állagok karneválját. Hozzávalók: 1/2 csésze szárított paradicsom, 1 pohár alacsony nátriumtartalmú zöldség leves, 1-2 kisebb fej apróra vágott vöröshagyma.

3 gerezd fokhagyma, apróra vágva, 1-2 dl száraz fehérbor, 2-3 evőkanál citromlé, 15-20 dkg nyers quinoa,  20 dkg kis brokkoli virág, 10 dkg  pirított kesudió darabokra vágva, 2 zöldhagyma, vékonyra szeletelve.Elkészítése: Áztassuk be a napon szárított paradicsomot forró vízbe, hogy ellepje, 15 percre.  Hagyjuk, hogy megpuhuljon, majd öntsük le a vizet róla és vágjuk össze. Tegyünk fel 3-4 dl vizet, egy közepes lábasba és forraljuk fel közepes-magas hőfokon.

Ebből készül a zamatos quinoa brokkolival

Ebből készül a zamatos quinoa brokkolival

Adjuk hozzá hagymát és a fokhagymát és főzzük 5 percig.Majd tegyük hozzá az apróra vágott aszalt paradicsomot, a húslevest, a bort és a citrom levét, és forraljuk fel. Keverjük hozzá a quinoat.  Csökkentsük a hőt és pároljuk, fedő alatt 20 percig.A lábasba egy drótkosarat helyezünk, amibe a brokkolit beletesszük ezt is fedjük le és pároljuk további 10 percig. Ha letelt az idő, akkor vegyük le a tűzről, és keverjünk mindent óvatosan össze. Tálaláskor a  és kesudiót  és zöldhagymát tegyük a tetejére. Nagyon érdekes, de finom az íze.

  
Iktatva: Köret Címkék: ,

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Brokkoli 2013