0

Hasznos tanácsok a brokkolihoz

Ne tároljuk a friss brokkolit légmentes zacskóba. A brokkoli akkor őrzi meg a legjobban a vitamintartalmát, ha viszonylag rövid idő alatt pároljuk vagy sütjük. Amennyiben túlfőzzük, akkor növeljük az erős illatát és aromáját, eltompítjuk a szép, élénkzöld színét, és ezzel csak kioldjuk a tápanyagokat belőle.  Meg kell tapasztalni a főzésnél egy minimális időt, amíg megpuhul, de még ropogós marad.Abban az esetben, ha úgy döntünk, hogy a brokkoli virág szárát is felhasználjuk az ételhez, akkor főzést szárak főzésével kezdjük, és csak 1-2 perc múlva adjuk hozzá a brokkoli virágokat. A szárakat hosszabb ideig kell főzni. A legtöbb szakács egyébként lehúzza a kemény szárak külső héját azoknál a száraknál, amelyek nagyobbak, mint 1 cm átmérőjű.

Hasznos tanácsok a brokkolihoz

Hasznos tanácsok a brokkolihoz

A brokkoli gyors blansírozásával egyszerre puhíthatjuk is a brokkolit és csökkenthetjük az erős ízét. Kb. 7 perc az optimális párolási ideje a brokkolinak. A párolás közben vegyük le a fedőt többször, hogy eltávozhasson a felesleges a gőz, ezzel segítjük megőrizni a brokkoli élénkzöld színét. Ne mossuk meg a brokkolit, csak közvetlenül akkor, amikor elkezdjük majd elkészíteni. A brokkoli, broccolini, broccoflower, és a karfiol, mint a brokkoli rokonai, használjuk fel ételeinkben ezeket is.A citromlé és mustármag használata felélénkíti a főtt brokkoli színét és ízét. Ha csak a brokkoli virágát használjuk fel egy étel elkészítéséhez, akkor se dobjuk ki a szárakat. Főzzük vagy blansírozzuk két percig, így lefagyaszthatjuk és legfeljebb három hónapig használhatjuk levesek és pörköltek elkészítéséhez.

  
Iktatva: Felhasználása, konyhai praktikák Címkék: ,

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Brokkoli 2013