0

A szelén a brokkoliban

A szelén nyomelem, és csak az egyik összetevője annak, hogy a brokkoli hozzájárul az egészségünk támogatásához. Valójában ez a 2000 éves növény biztosítja számunkra mindazokat a létfontosságú ásványi anyagokat, amikre változó mennyiségben szükségünk van. A brokkoli a káposzta rokona, és jól ellátja szervezetünket vitaminokkal. Elérhető egész évben, így a brokkoli fogyasztása egy olcsó módja annak, hogy jól tápláltak legyünk. A szelén a brokkoliban.Egy adag brokkoli, ami 15-20 dkg nyersen vagy főzve, ez az a mennyiség, amit el kellene fogyasztanunk rendszeresen.

Ennek a mennyiségnek az elfogyasztása nyersen vagy bárhogyan elkészítve, biztosítja a mintegy 1 mikrogramm szelént, és 2 százalékát az ásványi anyagok ajánlott napi beviteli mennyiségének.  Ez körülbelül egy napi 2000 kalóriás étrendnél  számolható mennyiség. Ajánlott szelénbevitel:Az Institute of Medicine intézet azt javasolja, hogy újszülöttek akár 6 hónapig is kapjanak 15 mikrogramm szelén napi szinten az anyatejben. Az idősebb babák jól megélnek a 20 mikrogramm fogyasztása esetén. Ettől a ponttól kezdve, gyerekeknek szükségük van 30 mikrogramm szelénre naponta.

A szelén a  brokkoliban

A szelén a brokkoliban

A bevitel ismét változik 9 évesen 40 mikrogrammra.Tizennégy évesek szervezetének szüksége van 55 mikrogramm szelénre. A szelén nyomelem, és elengedhetetlen az egészségünkhöz, de a testnek csak kis adagokban van szüksége rá. Ha olyan ételeket eszünk, vagy iszunk, amelyek tartalmaznak szelént, az fehérjék antioxidáns tulajdonságokkal rendelkeznek majd. Az antioxidánsok semlegesítik a szabad gyököket, amelyek a betegséget okozzák molekulák és veszélyeztetik a sejteket. A szelén elősegíti a pajzsmirigy működését és erősíti az immunrendszert.

  
Iktatva: Életmód brokkolival Címkék: ,

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Brokkoli 2013