0

A brokkoli rosttartalma

Honnan tudhatjuk, hogy a szervezetünkben kevés a rost? Roppant egyszerű, ugyanis ha a székletünk gyakorisága nem megfelelő időközönként jelentkezik, akkor a szervezetünkbe még több rostot kell bevinnünk. A rostbevitel nem olyan nagyon nagy figyelmet kíván, miután a rost megtalálható majdnem minden zöldségfélében. A brokkoli különösen nagy rosttartalmú, mind az oldható és mind az oldhatatlan formában. Egy csésze brokkoli szár 3-4 g rostot tartalmaz.

A brokkoli szárában kicsit több rost van, mint magában a brokkoli virágában. A brokkoli szárában, csak hogy érzékeljük miről is beszélünk, háromszor több rostot tartalmaz, mint egy szelet kenyér. Milyen szerepet játszik a rost az egészségünkben? Milyen jót csinál a testnek? Ha a szervezetünkben minden zökkenőmentesen működik, akkor valószínűleg nem veszünk észre semmit sem. De ha kivesszük a rostot az étrendünkből, akkor kezdünk változást észlelni a bélmozgásban, azaz a krónikus székrekedés és más emésztési problémák kezdenek jelentkezni. Rost hiánya is, hogy a szervezetünk nem képes megfelelően felszívni tápanyagokat az ételekből.

A brokkoli rosttartalma

A brokkoli rosttartalma

Az igazság az, hogy szükségünk van rostra, és mint tudjuk – mintegy 35 gramm az ajánlott napi bevitel. A rostok segítik a megfelelő emésztést, felszívódást és a kiválasztást, a rost csökkenti a vér koleszterinjét és a koleszterin szintet a testben. A brokkoli kiváló étel az embereknek a diétában. A rosttartalma miatt hamarabb érezzük a teltség érzését, így segítve az embereket hatékonyan a fogyásban.De ne feledjük, hogy bár szükség van a rostra a brokkoliból, de ez nem jelenti azt, hogy annyit fogyaszthatunk belőle, amennyit akarunk. a túl sok rost fogyasztása esetén tapasztalhatunk gázképződést, puffadást, hasmenést, székrekedést vagy görcsöket. Tehát csak mértékkel.

  
Iktatva: Életmód brokkolival Címkék: ,

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Brokkoli 2012