0

A brokkoli nyersen

A zöldségfélék fogyasztásakor mindig a legoptimálisabb megoldás az, amikor nyersen fogyasztjuk. Első hallásra a nyers brokkoli nem hangzik valami jól, de talán érdemes kipróbálni így is. Vizsgálatokkal kimutatták, hogy a nyers brokkoliban mennyivel több vitamin és ásványi anyag található. A benne található sulforaphane, mint tudjuk, nagyon fontos szerepet tölt be a rákmegelőzésben, de a főzés hatására sokat veszít értékéből.

Ha a brokkolit nyersen fogyasztjuk, akkor ennek az anyagnak a felszívódása és hatása sokkal optimálisabb szervezetünk számára. A nyers brokkoli fogyasztásának lényege, hogy ne főzzük meg. A nyers brokkoli elkészítését a fantáziánkra kell csak bízni. Itt adunk néhány ötletet ezekből. A megmosott és kisebb rózsáira szedett brokkolit például különböző ízesítésű mártásokba, szószokba belemártogathatjuk. Ez is lehet az egyik módja, hogy nyers brokkolit fogyasszunk. Kipróbálhatjuk azonban azt is, hogy a nyers brokkoli rózsákat forró vízzel öntjük le, majd összeturmixoljuk. Ezek után már a szokásos módon brokkoli krémlevest is készíthetünk belőle.

Brokkoli nyersen

Brokkoli nyersen

De ha pl. a kész brokkoli levesbe apró, nyers brokkoli rózsácskákat szórunk, mintha levesbetétet szeretnénk beletenni, ezzel máris a nyers brokkoli fogyasztásunkat növelhetjük. A nyers brokkolit saláta alapanyagként is felhasználhatjuk. Ekkor különböző fűszerezésű akár joghurttal, akár tejföllel leöntve egy újabb lehetőség adódik a nyers brokkoli fogyasztására. Tehát csak próbáljunk meg egy kicsit máshogyan főzni, máshogyan elkészíteni az ételeinket.

  
Iktatva: Életmód brokkolival Címkék: 

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Brokkoli 2012